1Hoe zorg ik voor water?
Voor ieder type watervoorziening (fles/kraan/tank) heeft Dr. Coffee een passende oplossing. Neem contact op met de klantenservice of een verkoopprofessional voor model- en oplossingsdetails.
2Zijn er specificaties voor de waterkwaliteit?
Het water dat aan koffiezetapparaten wordt geleverd, moet een zo laag mogelijke hardheid hebben. Dr. Coffee adviseert gezuiverd water met een TDS-waarde van niet meer dan 80 ppm voor al onze modellen.
3Wat moet ik doen als mijn water te hard is?
Na verloop van tijd kan de pijpleiding van de machine verstopt raken door kalkaanslag. Als u hard water heeft, vergeet dan niet om regelmatig te ontkalken. Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice of een verkoopprofessional.
4Eventuele specificaties van de voeding?
Onze machines werken perfect op netstroom, 220V, 10A/16A, afhankelijk van het vermogen. Neem contact op met de klantenservice of een verkoopprofessional voor modeldetails.
5Hoeveel ruimte moet ik vrijhouden voor mijn koffiezetapparaat?
We raden aan om een extra hoogte, diepte en breedte van 20 cm aan te houden bovenop het machineformaat.
6Wat is het wachtwoord van het servicemenu?
Het servicewachtwoord voor alle Dr. Coffee-machines is "1609".
7Hoe begin ik een nieuwe machine te gebruiken?
Vul het waterreservoir of sluit de watertoevoer aan, vul het bonenreservoir en zet de machine aan. Zodra de machine is ingeschakeld, kalibreert u de maling voordat u doorgaat met de taken.
8Waarom moet ik de maling kalibreren?
Voor een kop koffie is een relatief vaste hoeveelheid koffiedik nodig. Maar de hoeveelheid koffiedik per maling kan verschillen, afhankelijk van het soort bonen.
Door de maling te kalibreren, komt uw koffiemachine met de precieze hoeveelheid koffiedik die nodig is, zodat elk kopje wordt geserveerd met constante kwaliteit.
9Welke accessoires zijn er?
Elektrische kabel, gebruikershandleiding, watertoevoerleiding, sleutel, plastic buffers. Accessoires kunnen variëren afhankelijk van het model. Wij raden u aan alle accessoires te bewaren.
10Moet ik de maalgraad van mijn machine later opnieuw kalibreren?
Kalibreer uw maling opnieuw als:
1. je stapt over op andere bonen; of
2. de componenten zijn na verloop van tijd versleten, in welk geval de hoeveelheid grond inconsistent kan zijn.
11Moet ik de drankconfiguraties in mijn nieuwe automaat wijzigen?
De configuraties in uw nieuwe machine zijn gebaseerd op populaire voorkeuren die zijn gegenereerd door big data. Als u uw koffie anders verkiest, kunt u de configuraties aanpassen.
12Waar is de melkkoelkast voor? Heb ik er een nodig?
De beste melktemperatuur ligt tussen de 2 en 6 graden. Om de melktemperatuur goed te houden, raden wij u aan uw koffiezetapparaat te gebruiken met een bijpassende minikoelkast.